مدل چرخه عمر محصول
 
وبلاگ شخصی محسن سید
این وبلاگ برای معرفی رشته صنایع چوب و کاغذ میباشد و امیدوارم با نظرات خود اینجانب را در بهبود ارایه مطالب همراهی نمایید .

 

"مدل چرخه عمر محصول "
1-تكوين محصول :
وقتي شروع مي شود كه شركتي ، ايده يك محصول جديد را يافته و بسط مي دهد و شامل ترجمان اطلاعات مختلف و تركيب كردن آن با يك محصول جديد است .در اين مرحله فروش و درآمدها منفي است و دوره خرج كردن بدون برگشت پول است .
 
2-معرفي محصول :
شامل روانه كردن محصول به بازار به نحوي كه در لحظه فروش ، بيشترين تاثير را داشته باشد .در اين مرحله پرداخت هزينه سنگين در زمينه تبليغ و ترويج محصول امري متداول است.
 
3- رشد محصول :
  اين مرحله، مشاهده روند فروش محصول در بازار است و زمان مناسبي براي متمركز شدن بر افزايش سهم بازار است . مديريت در اين مرحله با توجه به نيازهاي مشتري است و يك شركت نبايد مرتكب اشتباه تعهد بيش از حد گردد ؛ زيرا اين كار موجب از دست دادن مشترياني مي شود كه محصولات به موقع به دستشان نمي رسد .
 
4- اشباع يا بلوغ محصول :
در اين مرحله بدليل حضور رقبا ، رشد سهم بازار به خودي خود امكان پذير نيست و به بهاي ازدست رفتن كسب وكار شركت ديگري به دست مي آيد .در اين دوره بالاترين بازدهي از محصول حاصل مي شود .
 
5-افول محصول :
معمولا افول يك محصول توام با افول فروش آن در بازار است . دراين مرحله موضوعات زيادي مورد بررسي قرار ميگيرد تا يك محصول از بازار بيرون كشيده شود . مانند نگهداري وتعميرات ، دسترسي به قطعات يدكي و...در اين مرحله شركت بايد با دقت ، قيمتها را رقابتي كنترل كند و ترويج محصول بايد در سطحي باشد كه بيانگر حضور محصول باشد .در حقيقت كانال توزيع اصلي بايد كارآمد نگاه داشته شود و توزيع بصورت محدود انجام شود . در اين مرحله بايد مشتريان وفادار حفظ گردند.  

منبع : تاليف  Ioannis Komnios

ترجمه مهندس مسلم فدايي

مجله صنايع چوب و كاغذ شماره 61-



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:39
MOHSEN SEYYED

درباره وبلاگ


MOHSEN SEYYED
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ شخصی محسن سید و آدرس ms56.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 230
بازدید کل : 16507
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1