وبلاگ شخصی محسن سید این وبلاگ برای معرفی رشته صنایع چوب و کاغذ میباشد و امیدوارم با نظرات خود اینجانب را در بهبود ارایه مطالب همراهی نمایید .
"مدل چرخه عمر محصول "
1-تكوين محصول :
وقتي شروع مي شود كه شركتي ، ايده يك محصول جديد را يافته و بسط مي دهد و شامل ترجمان اطلاعات مختلف و تركيب كردن آن با يك محصول جديد است .در اين مرحله فروش و درآمدها منفي است و دوره خرج كردن بدون برگشت پول است .
2-معرفي محصول :
شامل روانه كردن محصول به بازار به نحوي كه در لحظه فروش ، بيشترين تاثير را داشته باشد .در اين مرحله پرداخت هزينه سنگين در زمينه تبليغ و ترويج محصول امري متداول است.
3- رشد محصول :
اين مرحله، مشاهده روند فروش محصول در بازار است و زمان مناسبي براي متمركز شدن بر افزايش سهم بازار است . مديريت در اين مرحله با توجه به نيازهاي مشتري است و يك شركت نبايد مرتكب اشتباه تعهد بيش از حد گردد ؛ زيرا اين كار موجب از دست دادن مشترياني مي شود كه محصولات به موقع به دستشان نمي رسد .
4- اشباع يا بلوغ محصول :
در اين مرحله بدليل حضور رقبا ، رشد سهم بازار به خودي خود امكان پذير نيست و به بهاي ازدست رفتن كسب وكار شركت ديگري به دست مي آيد .در اين دوره بالاترين بازدهي از محصول حاصل مي شود .
5-افول محصول :
معمولا افول يك محصول توام با افول فروش آن در بازار است . دراين مرحله موضوعات زيادي مورد بررسي قرار ميگيرد تا يك محصول از بازار بيرون كشيده شود . مانند نگهداري وتعميرات ، دسترسي به قطعات يدكي و...در اين مرحله شركت بايد با دقت ، قيمتها را رقابتي كنترل كند و ترويج محصول بايد در سطحي باشد كه بيانگر حضور محصول باشد .در حقيقت كانال توزيع اصلي بايد كارآمد نگاه داشته شود و توزيع بصورت محدود انجام شود . در اين مرحله بايد مشتريان وفادار حفظ گردند.
منبع : تاليف Ioannis Komnios ترجمه مهندس مسلم فدايي مجله صنايع چوب و كاغذ شماره 61- نظرات شما عزیزان:
آخرین مطالب نويسندگان پیوندهای روزانه پيوندها ![]() ![]() ![]() ![]()
![]()
|
|||||||||||||||||
![]() |